TV 2 giver reklamefrihed for annoncørtilknytning

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Undgå bannerreklamer – og få to nyhedsbreve i stedet. Nyt TV 2-tiltag tilbyder brugerne et gratis reklamefrit onlineunivers mod engagement i annoncørerne.

Et reklamefrit univers på digitale platforme vil nok være attraktivt for mange af TV 2’s brugere. Det kan de nu få til gengæld for en tættere tilknytning til medievirksomhedens annoncører.

Med ’Min reklame’ får brugerne fire ugers reklamefrihed på tv2.dk og TV 2’s gratis apps, hvis de vælger at modtage nyhedsbreve fra to annoncører efter eget valg.

Og det har en høj værdi for sidstnævnte, påpeger Christian Godske (se foto), der er chef for TV 2’s kommercielle produktudvikling.

”Her giver vi annoncørerne mulighed for at komme i dialog med en målgruppe, der i stor grad fravælger den traditionelle bannerreklame, eller måske endda har en adblocker installeret. Kvaliteten af produktet og de leads, vi giver videre til annoncørerne, er meget høj, fordi brugeren har foretaget et aktivt og velinformeret tilvalg om at komme i dialog med de pågældende annoncører.”

Han præsenterede dette og andre kommercielle tiltag for samarbejdspartnere og kunder i forbindelse med den årlige gennemgang af nye kommercielle tiltag, Media Talk.

En af de øvrige nyheder er, som Bureaubiz i september kunne berette, introduktionen af delvist reklamefinansierede abonnementer til Play-kunder.