Uncle Grey genfortolker ‘Lige over grænsen’ i nyt univers for Fleggaard

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Fleggaards tagline ‘Lige over grænsen’ får nyt liv i et kreativt univers, som Uncle Grey står bag. Håbet er at skabe en holdbar platform med bred folkelig appel. Se de første kampagnefilm her.

I 2017 gik Fleggaard for første gang i mange år ud med nye film. Dengang var Casper Christensen hovedpersonen i en brandet komedieserie, der tog udgangspunkt i taglinen ‘Lang over grænsen’. Formålet var at bygge videre på Fleggard som underholdningsbrand, sagde Lars Samuelsen, der er creative chairman & strategisk direktør hos UncleGrey, der var bureauet bag kampagnen, ved den lejlighed. 

Nu er grænsehandelsbutikken ude med et nyt kreativt univers, der har nogenlunde samme udgangspunkt. Men i stedet for kun en kampagne, kommer Fleggard med en brandplatform, der viderefører brandets humor og selvironi. Endnu engang fra Uncle Greys hånd. 

“Det var vigtigt for os at få udviklet en brandplatform og ikke blot en kampagne. Den skulle samtidig have en bred folkelig appel og fokusere på, at grænsevarer til skarpe priser ikke bare betaler sig, det sætter også krydderi på tilværelsen,” siger marketingdirektør hos Fleggaard, Mette Sørensen, i en pressemeddelelse. 

Resultatet er blevet et humoristisk univers, der genfortolker ‘Lige over grænsen’-taglinen, og som søger at sammensmelte taktiske budskaber og underholdning. Ifølge Andreas Hoff, der er creative director hos Uncle Grey, er der få brands som Fleggard, der har kant nok til, at man som kreativ kan tillade sig at gå planken ud – hvilket man ifølge har ham gjort ved at spørge:

“Hvis Fleggaard er lige over grænsen, hvordan ser det så ud, hvis man går langt under den – eller modsat, langt over?”

Uncle Grey har stået for at udvikle strategien, det kreative greb og manuskripter, mens produktionsselskabet Honeytrap og instruktør Simon Bonde står bag kampagnefilmene. 

Den nye kampagne kører fra i morgen, d. 15. september, på TV2’s platforme og på sociale medier. 

Uncle Grey har været kreativt bureau for Fleggaard siden 2009. Her så taglinen dagens lys for første gang, da Uncle Grey forsøgte at skabe en kampagne, der kunne fange forbrugernes opmærksomhed ved at give dem, hvad de faktisk vil have – lækre letpåklædte mennesker i slow motion. 

Se de første film her

Credits

Fleggaard Detail
Marketingdirektør Mette Sørensen

Uncle Grey
Creative chairman & strategisk direktør Lars Samuelsen
Creative director Andreas Hoff
Chief operating officer Charlotte Porsager
Executive producer Casper Rasmussen

Honeytrap
Director Simon Bonde
Executive producer Malene Dyhring
Produktionsleder Lotte Rørbye
Fotograf Rasmus Heise
Set designer Lasse Vejby
Kostumier Jane Whittaker
Sminkør Sofie De Mylius
Klipper Adam Nielsen
Sound designer Samuel Lehn
Grade / CGI / VFX Mikael Balle / Copenhagen VFX
Speaker: Krede