Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Foto: Uncle Grey / Fleggaard.

Fleggaards tagline 'Lige over grænsen' får nyt liv i et kreativt univers, som Uncle Grey står bag. Håbet er at skabe en holdbar platform med bred folkelig appel. Se de første kampagnefilm her.

I 2017 gik Fleggaard for første gang i mange år ud med nye film. Dengang var Casper Christensen hovedpersonen i en brandet komedieserie, der tog udgangspunkt i taglinen ‘Lang over grænsen’. Formålet var at bygge videre på Fleggard som underholdningsbrand, sagde Lars Samuelsen, der er creative chairman & strategisk direktør hos UncleGrey, der var bureauet bag kampagnen, ved den lejlighed. 

Nu er grænsehandelsbutikken ude med et nyt kreativt univers, der har nogenlunde samme udgangspunkt. Men i stedet for kun en kampagne, kommer Fleggard med en brandplatform, der viderefører brandets humor og selvironi. Endnu engang fra Uncle Greys hånd. 

“Det var vigtigt for os at få udviklet en brandplatform og ikke blot en kampagne. Den skulle samtidig have en bred folkelig appel og fokusere på, at grænsevarer til skarpe priser ikke bare betaler sig, det sætter også krydderi på tilværelsen,” siger marketingdirektør hos Fleggaard, Mette Sørensen, i en pressemeddelelse. 

Resultatet er blevet et humoristisk univers, der genfortolker ‘Lige over grænsen’-taglinen, og som søger at sammensmelte taktiske budskaber og underholdning. Ifølge Andreas Hoff, der er creative director hos Uncle Grey, er der få brands som Fleggard, der har kant nok til, at man som kreativ kan tillade sig at gå planken ud – hvilket man ifølge har ham gjort ved at spørge:

“Hvis Fleggaard er lige over grænsen, hvordan ser det så ud, hvis man går langt under den – eller modsat, langt over?”

Uncle Grey har stået for at udvikle strategien, det kreative greb og manuskripter, mens produktionsselskabet Honeytrap og instruktør Simon Bonde står bag kampagnefilmene. 

Den nye kampagne kører fra i morgen, d. 15. september, på TV2’s platforme og på sociale medier. 

Uncle Grey har været kreativt bureau for Fleggaard siden 2009. Her så taglinen dagens lys for første gang, da Uncle Grey forsøgte at skabe en kampagne, der kunne fange forbrugernes opmærksomhed ved at give dem, hvad de faktisk vil have – lækre letpåklædte mennesker i slow motion. 

Se de første film her

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club