Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

En ny enhed hos Wibroe, Duckert & Partners får en gammel kending af bureaubranchen som sin ene chef. Kim Jong Andersen gør comeback i bureaubranchen.

Når Bureaubiz skriver en oversigt over årets mest læste artikler på mediet, så er det så sikkert som amen i kirken, at Kim Jong Andersen er med på listen, hvis han i løbet af året har skiftet job. Artiklerne om hans jobskifte var bl.a. blandt de mest læste historier i både 2014, 2015 og 2016.

Også Wibroe, Duckert & Partners har ofte ligget på listen over de mest læste artikler. Og nu har de to så slået sig sammen – ikke kun i en artikel, men i det virkelige liv: 

Kim Jong Andersen er efter to år som selvstændig blevet hentet til et job som managing director til en ny forretningsenhed hos Wibroe, Duckert & Partners. Den nye enhed har et kommercielt forretningsstrategisk tilbud til markedet, og kommer til at blive ledet af Kim Jong og Casper Kaufmann, der har titel af managing partner. Begge refererer til adm. direktør Heidi Skovhus.

”WDP står overfor nogle større ændringer, som jeg meget snart vil fortælle mere fyldestgørende om, og det er i den forbindelse, at vi styrker vores organisation med ansættelsen af Kim”, siger Heidi Skovhus i en pressemeddelelse.

Om den nye forretningsenhed, kan hun fortælle følgende:

”Det er en konsulentforretning, hvor vi i samarbejde med direktionsgangen skærper virksomhedernes kommercielle del af deres værdikæde. Det er en herlig kobling mellem forbrugerforståelse, neuroscience, filosofi, økonomiske kalkuler, data og digitalitet, organisationsudvikling, og definitioner af værditilbud og brand strategier. Alt i alt handler det om market readiness i feltet mellem ledelsesrådgivning og marketingstrategi.”

Hun fortsætter:

”I den del af vores forretning ønsker vi med ansættelsen af Kim at tilføre endnu mere strategisk kommerciel forståelse, og særligt en bred kompetence og erfaring indenfor digital forretningsudvikling. Der er bud efter vores strategiske koncepter i markedet, så derfor opruster vi.”

Kim Jong siger selv om ansættelsen:

“WDP er et legendarisk brand, der muligvis er mest kendt for sin kreativitet, men det har altid været kreativitet baseret på et bomstærkt strategisk fundament. Derfor giver det god mening at bringe bureauets kompetencer indenfor forretningsudvikling endnu mere i spil, og her glæder jeg mig til at bringe mine erfaringer og evner i spil. Især fordi jeg får en unik mulighed for danne parløb med nogle af branchens skarpeste folk, som jeg i forvejen kender godt, og har utrolig stor respekt for.”

Heidi Skovhus kender Kim Jong godt, da de tidligere har arbejdet sammen på DDB. Derudover har de samarbejdet om en nordisk kampagne for Nordea, hvor Heidi Skovhus var ansvarlig hos DDB, og Kim Jong var ansvarlig fra Creunas side.

Seneste fastansættelse for Kim Jong var hos EY, hvor han blev ansat som director i 2017. Inden den ansættelse var han selvstændig i halvandet år.

Det er vist ikke for meget at sige, at Kim Jong har været på en del bureauer: McCann, Relationshuset Gekko (nu Nordlid), Adtomic, DDB, Creuna, Hello Group. I alt over 10 styk.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club