Artikler

Klumme

For første gang siger Nike Don’t i stedet for Just do it

Klumme: Nike har blandet sig i raceurolighederne i USA, hvor man i en film sætter sit berømte og stærke slogan i spil.

3. juni 2020
0 kommentarer
Klumme

Forbrugerne er stadig luddovne, hykleriske og selvdestruktive

Klumme: Forvent ikke, at der dukker en etisk forbruger op, når corona-tågen har lagt sig. Vejen til en bæredygtig verden går ikke over etik, men over en forståelse af, hvad der får os til at trives.

27. maj 2020
1 kommentar
Klumme

Ligestilling i reklamebranchen skal ikke gemmes som en tampon i ærmet

Klumme: Som studerende på vej ind i reklamebranchen, filosoferer Emilie Haugelund om det er et godt sted at arbejde som ung kvinde. Hun har derfor taget en snak med Susan Credle, der er global CCO på FCB samt Trine Qvistgaard, der er ACD på Virtue Danmark, for at få deres syn på, hvordan det er at være kvinde i reklamebranchen.

27. maj 2020
0 kommentarer
Klumme

Bureaudirektør: Gør vi erhvervslivet en bjørnetjeneste?

Der er snarere brug for langsigtede løsninger end for kortsigtet hjælp til den brede del af erhvervslivet, skriver direktør for Publicity, Esben Lind.

19. maj 2020
0 kommentarer
Klumme

Klumme: Bureaubranchen har et relevansproblem

8 år i Asien har sat tingene i perspektiv og min oplevelse er, at den danske kommunikationsbranche har gennemgået en røvkedelig udvikling.

15. maj 2020
0 kommentarer
Klumme

Den normal, du venter på, kommer ikke

Klumme: Strategisk planner og kreativ direktør, begge fra Marvelous, skriver om, hvilke spørgsmål, du bør stille dig selv i den nye postcorona-virkelighed.

14. maj 2020
1 kommentar
Klumme

Forblændet af corona-data

Klumme: Resultatet af Sundhedsministeriets bebuede corona-app er, at den vil hjælpe med en masse andet end den egentlige smittesopsporing. Og det viser, hvor svært det er, at holde sig på dydens smalle sti. Der findes rent faktisk et alternativ, som ikke bare giver større persondata-sikkerhed – det virker også bedre til det, som app’en rent faktisk skal kunne: nemlig opspore COVID-19-smitten.

5. maj 2020
0 kommentarer
Klumme

Klamt sprog og moderlige metaforer

Klumme: Som kommunikationsfolk må vi råbe op og kræve et ordentligt sprog af det officielle Danmark.

29. april 2020
6 kommentarer
Klumme

Øge eller spare på markedsføring – her er otte spørgsmål

Klumme: Skal man markedsføre sig under corona-krisen? Det kan der ikke gives et entydigt svar på, men ugens klummeskriver, Jens Hansen, gør et forsøg på at nuancere svaret.

28. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Investér i kunderne under krisen. Det 3-dobler afkastet

Klumme: Virksomheder, der under finanskrisen aktivt arbejdede på at forbedre kundeoplevelsen, leverede i gennemsnit tre gange så store afkast til deres aktionærer, som de virksomheder, der ikke prioriterede kundeoplevelsen.

20. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Jacob Holst Mouritzen eller Jakob Holst Mauritsen – er det ikke hip som hap?

Klumme: Jacob Holst Mouritzen er på kanten til ekstrem, når han skriver, at personalisering i markedsføring er en marketing-utopi. Det mener Per Lobedanz Witthøfft, der har skrevet et modsvar til Jacob Holst Mouritzens tidligere meget læste klumme på Bureaubiz.

17. april 2020
3 kommentarer
Klumme

“Hvornår har du sidst set en god kampagne?”

Klumme: Video slog efter sigende radiostjernen ihjel. Hvad kan vi skrive på gravstenen over den gode kampagne? Poul Mikkelsen giver bud på, hvorfor det er så længe siden, vi sidst har set en god kampagne.

16. april 2020
3 kommentarer
Klumme

Fremtidsforskningen bukker under for corona

Klumme: Fremtidsforskning er i virkeligheden blot et studie i nutidens spirende tendenser, men da alt er oppe og vende i dag, er der ingen tendenser at forske i. Til gengæld har vi opnået en hidtil uset kollektiv bevidsthed, som bliver afgørende for, hvor vi er på vej hen.

14. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Her er vindere og tabere i Corona-krisen

Klumme: Man burde sikkert undlade at udnævne vindere og tabere, mens alle krise-bolde fortsat er i luften. Men jeg vover alligevel pelsen og giver her mit bud på, hvilke virksomheder, brands, faggrupper og personer der ser ud til at styrke deres omdømme i krisen. Og hvem der kører deres i hegnet.

7. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Bestseller har fået tæsk. Jysk ikke. Hvorfor?

Klumme: Jysk og Bestsellers situation ligner faktisk hinanden – med en stor forskel. Anders Holch Povlsens problemer er en reminder om værdien af branding og omdømme.

6. april 2020
0 kommentarer
En del af Creative Club