
Trend 5: Glem alt om materielle goder: Kreativitet er det nye statussymbol
Denne klumme er den 5. af er en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021: Designertasker, luksusbiler og alt det, vi forbinder med traditionel materialisme, har ikke længere det samme statussymbol. I den digitale æra går vi i langt højere grad op i vores personlige brand, og her er kreativitet blevet en valuta i sig selv.
Everything as a service
Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den tredje: Fremtiden tilhører abonnementsbaserede forretningsmodeller. Fra shopping og underholdning til fitness og sundhed – alle stede vinder de frem. Så spørgsmålet er om du kan konvertere din omsætning til løbende abonnementsbetalinger?
No-touch teknologier
Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den anden: Pandemien har banet vejen for no touch-teknologier. Fremtiden tilhører dem, der giver forbrugerne mulighed for at betale med deres stemme eller med et smil.
Trend 4: Hjemmet bliver den primære platform for brands i 2021
Denne klumme er den 4. af en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021: Med corona-krisen måtte vi flytte hverdagen ind i hjemmet. Pludselig skulle hjemmet omfavne ikke bare de private, men også en lang række professionelle gøremål. Arbejdet, videoopkaldet med familien, afslapningen og holdtræningen – alt dette skulle hjemmet rumme. Men faktisk foretrækker danskerne det sådan. Brands kan flytte med ind i hjemmet.
Nytårsønske. Lad os genopfinde magien
Hjerte og hjerne, det emotionelle og rationelle, magic & logic. Tilværelsen består af begge dele, men corona-krisen har suget magien ud af livet. Men bemærk det begyndte faktisk før krisen.
Trend 3: Brands er foran forbrugerne, når det kommer til bæredygtighed
Denne klumme er den 3. af er en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021: Forbrugerne kræver, at brands tager action. Men egentlig er det forbrugerne, der halter bagefter, når det kommer til at agere og leve mere bæredygtigt. Der er dog ingen tvivl om, at bæredygtighed er højt på alles agenda – brands som forbrugere. Så hvorfor lever forbrugerne ikke helt så klimavenligt, som de i princippet kunne? Læs her om de 6 barrierer.
Gør dig klar til Spilkrigen
Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den første: Onlinespil er blevet en af de hurtigst voksende industrier på planeten. Og konkurrencen er hård mellem nye spilkonsoller og online platforme. Nye spillere som Amazon går ind på markedet i 2021. Få et overblik over, hvad der ser ud til at være en af de hotteste digitale krigszoner i det kommende år.
Trend 2: Danskerne ønsker at være sunde og rene mere end nogensinde før
Denne klumme er den 2. af en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021: Med forurening, kemikalier og en global pandemi har fokus på renhed nærmest aldrig været større. Renhed fylder mere og mere for danskerne – og med god grund, for følgerne kan være alvorlige, hvis vi ser på den stigende udbredelse af astma, allergi og infertilitet.
Trend 1 – Generation Alpha: Den mest socialt isolerede generation til dato
Denne klumme er den 1. af er en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021. Her kan du læse om Generation Alpha (født 2010-2014), som er født i en tid med oceaner af frit tilgængelig information. De er fremtiden inden for teknologi, kreativitet og kulturforståelse. Men hvordan skal alphaerne leve op til disse forventninger, når omstændighederne, de vokser op under, peger i en hel anden og langt mere isoleret retning?
Breaking point: Vi nærmer os næste store paradigmeskift
Læs klummen af Poul Mikkelsen, hvor han skriver, at vi er nået til et punkt, hvor kommunikation nærmer sig det næste store paradigmeskift…
Grøn markedsføring er et bedrag, der fører direkte mod en bæredygtig afgrund
Kommunikations- og marketingbranchen må sadle om for at give menneskeheden og ikke mindst de nye generationer en jord, der er værd at overtage, skriver Lotte Hansen i denne klumme.
SEO-branchen må komme klamphuggere til livs
Der findes en del klamphuggere inden for SEO-verden, skriver Joakim Ditlev i denne klumme. Nogle gange får kunden skylden for, at bureauet ikke leverer. Men det kan aldrig blive kundens skyld, mener Joakim Ditlev, der også mener, at branchen må få ryddet op.
Animation vinder terræn
Klumme: I mange år har man benyttet animation som formidlingsværktøj af komplekse budskaber til blandt andet børn og unge. Men først i de senere år har flere fået øjnene op for animationsvideoens mange fordele.
3 nye og bedre muligheder for annoncører i 2021
Klumme: Ikke alt nyt i 2020 var dårligt nyt. Året bød på markant udvikling og forandring på media- og bureaumarkedet, som annoncørerne kan drage fordel af i deres 2021 marketingindsats.
Hvorfor stillede du aldrig det afgørende spørgsmål til mørkets fyrste, Michael Jeppesen?
Klumme: Michael Jeppesen møder statsministerens tidligere stabschef Martin Rossen i et DR2-program og logrer sig underdanigt igennem samtlige 43 minutter. Er han spændt for Rossens spin-vogn, eller ligger der noget andet bag? Det spørger Hanne Feldthus om i denne klumme.