Artikler

Klumme

Det er forbrugerne, der skaber brandet

Det gælder om at få brandet indlejret i forbrugernes følelser, holdninger og liv – og ingen er bedre til det, end forbrugerne selv! Derfor er det en god idé at vide noget om, hvad der foregår i forbrugerkulturen.

24. juni 2019
0 kommentarer
Klumme

Cannes Lions er ikke, hvad det dengang var …

Verdens største kreative festival Cannes Lions lakker mod enden, og ifølge Louise Kloster, VP marketing i danske Adform, har det været en festival i diversitetens og inklusionens navn.

21. juni 2019
0 kommentarer
Klumme

Anmeldelse: “Virtues Grand Prix-case giver mig åndenød”

Jacob Holst Mouritzen fra Mindshare kommer her med sit bud på, hvad der netop gør Virtues ‘AdDRESS the Future’ så speciel, at den gik hen og vandt den første Grand Prix til Danmark i 16 år.

19. juni 2019
1 kommentar
Klumme

Guldgraveri? Heilberg langer ud efter Cannes-ejer

Når Niels Heilberg taler om guld i Cannes, mener han ikke den løveformede slags. Cannes Lions-veteranen har fået nok af reklamefestivalens stigende priser og redegør i denne klumme for, hvordan arrangøren, britiske Ascential, i hans optik er ved at prissætte sig ud af sin egen forretning.

19. juni 2019
0 kommentarer
Klumme

Dronningen af internettet er klar med årets slidedeck

Så er dronningen aka Mary Meeker klar med sin årlige slidepakke om internettrends. Tør, datatung og med et design, der bevidst forbryder sig mod alle slidekunstens regler. Lige præcis, som de har været siden 1995. Vi ser nærmere på de mest interessante nyheder set fra et kommunikationsperspektiv.

18. juni 2019
0 kommentarer
Klumme

Ægte indflydelse kræver ægte influencers

Ægte indflydelse kræver ægte influencers og omvendt. Men hvordan, hvorfor og hvad virker? En større interviewundersøgelse foretaget af Josephine Staunsbjerg, senior client manager hos Createch Garage, giver her nye kvalitative svar på, hvad der virker for både følgere og influencers.

17. juni 2019
0 kommentarer
Klumme

Reklamefilosofi for begyndere

Anmeldelse: Den Handlende Idé er, med forfatternes egne ord, en gammel nyhed. Bogen er en påmindelse om, at reklame kan og skal kunne mere end at trænge sig på, sælge profitable produkter eller manipulere masserne.

7. juni 2019
1 kommentar
Klumme

Hvad er dit ROX?

Et helt ordinært hotel i Los Angeles ved, at en rød telefon ved swimmingpoolen er grunden til deres enorme succes. Og Joe & The Juice ved, at omsætningsknappen sidder på musikanlægget. Det ved de, og de høster fordelen af den viden gennem systematisk brug af ROX – Return on Experience. Vi kigger nærmere på begrebet.

3. juni 2019
0 kommentarer
Klumme

Undersøgelse: Mistillid får annoncører til at insource digitale medieydelser

I marts bad Bureaubiz læserne om at dele deres erfaringer med insourcing, navnlig af digitale medieydelser. Her er resultatet af undersøgelsen, som Andreas Munch og Nick Skovgaard stod bag, og som blandt andet viser, at bureauerne bør sætte ind over for manglende transparens.

28. maj 2019
1 kommentar
Klumme

Carlsberg kan flytte mere end Thunberg – hvis de vil

Virksomhederne er vigtigere end forbrugerne, når det gælder om at komme de forestående klimaudfordringer til livs. Det mener Christina Blak, kreativ direktør og partner i We Love People, som her fremlægger et forsvar for den udbudsdrevne forandring.

22. maj 2019
2 kommentarer
Klumme

Er dit brand lige så stærkt som Greta Thunbergs?

Purpose er blevet normen. Flere og flere brands indtager talerstole, investerer i at flytte dagsordner eller støtter andre, der gør. Men hvad siger tallene? Virker det? Og har det indflydelse på vores tilbøjelighed til at købe ind i et brand?

21. maj 2019
0 kommentarer
Klumme

Det er blevet tid til tillid

Har du gjort dig fortjent til dine kunders tillid – ikke bare én gang, men hver eneste gang, de interagerer med dit brand? Svaret er forhåbentlig et rungende ja. Tillid er nemlig en afgørende faktor for skabelsen af et succesfuldt forhold mellem kunde og brand.

21. maj 2019
0 kommentarer
Klumme

Hvad har branding med kultur at gøre?

Marketing begyndte som en fortumlet kvant-eufori – men siden er der udviklet en række forskellige perspektiver, som tilsammen giver et nuanceret billede af forbrugeren.

14. maj 2019
0 kommentarer
Klumme

Mona Juul: Et politisk boost til kreativiteten

Envisions tidligere direktør Mona Juul repræsenterede bureaubranchen i det vækstteam, der i efteråret fremsatte sine forslag til at styrke Danmarks kreative erhverv. Regeringen har lyttet – og Mona Juul er glad. Hun fortæller her, hvorfor resten af branchen også bør være det.

7. maj 2019
0 kommentarer
Klumme

Designet, som vækkede en hel verden

Få hele historien om designet, der er blevet synonymt med FN’s 17 verdensmål, og som formulerer et nyt fælles sprog for bæredygtige forandringer. Et design, designeren selv kalder det periodiske system for forandring. Nu er det bare op til verden og virkeligheden at tale sig frem til en bedre fremtid – med designets hjælp.

6. maj 2019
0 kommentarer