
Sådan finder du et digitalt marketingbureau, der passer til dit brand
Klumme: Her er en liste over, hvad du skal huske på, når du vælger et digitalt marketingbureau. Men først er der tre vigtige ting, du skal vide.
SXSW epilog: Det helt store spørgsmål
Her er den femte og sidste klumme, som CEO i & Co., Ørnulf Johsen, har skrevet hjem fra SXSW i Austin, Texas. Læs om problemstillingen mellem menneskelige begrænsninger og ny teknologi.
En utrolig intuitiv neurovidenskabelig forklaring på, hvorfor kreativitet virker
Her er den fjerde klumme, som CEO i & Co., Ørnulf Johsen, har skrevet hjem fra SXSW i Austin, Texas. Læs om, hvordan hjernen reagerer på det forventede og det uforudsigelige.
Brands og sustainability. Hvordan hænger det egentlig sammen?
Her er den tredje klumme, som CEO i & Co., Ørnulf Johsen, har skrevet hjem fra SXSW i Austin, Texas. Læs om sammenhængen mellem branding og sustainability.
Et akavet møde mellem mennesket og maskinen
Her er den anden klumme, som CEO i & Co., Ørnulf Johnsen, har skrevet hjem fra SXSW i Austin, Texas. Læs om den uafklarede spænding mellem de menneskelige udfordringer i nutiden og de teknologiske muligheder i fremtiden.
SXSW is back!
CEO i & Co., Ørnulf Johsen, er draget til SXSW i Austin, Texas, og han vil skrive hjem om sine indtryk til Bureaubiz.
Omdømme-professor er kommet på hårdt arbejde i Carlsberg
Professor Majken Schultz, ny formand for Carlsberg Fondet, har længe været en markant stemme i diskussioner om corporate branding, men nu står hun med hånden direkte på virkelighedens krigs-kogeplade. Det ser ikke kønt ud.
Purpose er verdens mest misforståede buzzword
Klumme: Det er en udbredt misforståelse, at ‘purpose’ og ‘sustainability’ er to sider af samme sag. Desværre går mange virksomheder på den måde glip af at få knyttet deres forretning, drift og konkurrenceevne sammen med deres overordnede raison d’etre, hvilket ellers er den kontante gevinst ved en virksomheds meningsfulde tilstedeværelse.
Trend nr. 10: Hvordan har jeres digitale etik det?
Klumme af Tim Frank Andersen: Ved du, hvordan jeres algoritmer fungerer? Håndterer I data på en lovlig og fair måde? Manipulerer eller nudger I jeres brugere digitalt? Dette er tre grundlæggende spørgsmål, som alle virksomheder bør overveje, hvis vi ønsker at skabe ansvarlige og etiske digitale designløsninger. Og det er vigtigere end nogensinde.
Krigen viser, at Maslow har ikke forstået en skid af det hele
Klumme. Det er åbenlyst på bunden af Maslows behovspyramide, at solidariteten findes. Nu kan vi ikke ignorere det længere. Forestillingen om, at vi ved at realisere os selv automatisk ville få overskud til andre, er lodret forkert. Læs Hanne Feldthus’ analyse.
Trend nr. 9: Websitet er tilbage
Klumme: Tim Frank Andersen er ikke i tvivl om, at virksomhedernes hjemmesider får en revival, fordi virksomhederne er nødt til igen at tage ejerskabet over kunderelationer, indhold og kundernes data.
Tre gode råd til digital markedsføring på TikTok
Klumme: For 4-5 år siden var der nok meget få, der ville tro, at en app med korte videoer af folk, der danser, ville udfordre store digitale platforme som Facebook, YouTube og Instagram. Men det er præcis, hvad TikTok har formået at gøre ved at træde ind på markedet for digital markedsføring. Her er tre konkrete råd til best practice på TikTok.
Sådan får brands succes i en verden, hvor privacy kommer først
Klumme: Fra 2023 har brands ikke længere adgang til tredjepartscookies. Det er en chance til at bruge egne førstepartsdata. De er lettilgængelige – og der er masser af dem.
Vi handler i blinde i klimakommunikation
Klumme: Netto dropper husstandsomdelte tilbudsaviser i en uge, og COOP vil have afskaffet dem helt. Argumenterne er, at det er mere klimavenligt. Men det er et håb og ikke en viden. For der er faktisk ingen dokumentation for, at alternativerne er mere klimavenlige. Men den viden bør vi forsøge at skaffe.
Trend nr. 8: Tiny ML vil revolutionere AI og IoT
Klumme fra Tim Frank Andersen: To af de hotteste teknologiområder er ved at fusionere: Machine learning og IoT (Internet of Things). Det vil skabe en eksplosion i brugen ved at bringe intelligente, billigere, mindre energiforbrugende og mere sikre løsninger til markedet.