Artikler

Klumme

Nyhedsbrevet står stadig knivskarpt

I år har vi kommunikeret digitalt i 50 år, og nyhedsbrevet er stadig et bundsolidt værktøj til at kommunikere direkte til og i øjenhøjde med din målgruppe, skriver Bea Holland i denne klumme, hvor hun også kommer med syv gode råd til, hvad et godt nyhedsbrev skal indeholde.

12. april 2021
0 kommentarer
Klumme

Universalnøglen til mere forretning

Når vi bruger al vores data til at lære vores kunder at kende i dybden, så står vi med universalnøglen til at skabe langvarig vækst. Det skriver CEO i Nordlid, Lasse Nygaard Christensen i denne klumme.

8. april 2021
0 kommentarer
Klumme

Fire hypoteser om hvorfor annoncørerne lader sig forføre af data

Hanne Feldthus svarer på Rasmus Brostrøms klumme om brands, der drukner i data, med 4 hypoteser om, hvorfor annoncørerne har solgt deres sjæl til data, AI og i sidste ende tech-giganterne.

7. april 2021
0 kommentarer
Klumme

Lad ikke dit brand drukne i dine data

Reklamebranchen har et stort ansvar i at hanke op. I os selv, virksomhederne og i kommunikationen, skriver Rasmus Brostrøm i denne klumme.

30. marts 2021
28 kommentarer
Klumme

Et styk ny brandidentitet, tak

Klumme: Når ledelsen kræver en ny brandidentitet, der er både moderne og langtidsholdbar, er det udtryk for frygt for det nye. Hvis man reelt vil forandringen, skal man også turde bevæge sig ud på ubetrådt land.

25. marts 2021
0 kommentarer
Klumme

Fra forbud og regler til påbud og idealer

Læs Hanne Feldthus’ klumme: 12talsbørn og selvoptimeringsforældre, hvor kommer de fra, og hvilken rolle spiller reklamebranchen? Det giver en ny bog et skarpt og indsigtsfuldt bud på.

22. marts 2021
0 kommentarer
Klumme

Bæredygtighedsbalancen: Du må ikke kommunikere for meget – men heller ikke for lidt

Klumme: I vores iver efter at undgå greenwashing begår flere virksomheder formentlig en anden kommunikationssynd – nemlig greenblushing, der dækker over, at virksomheder går rundt og putter med de gode ting, de rent faktisk gør for bæredygtigheden.

17. marts 2021
0 kommentarer
Klumme

Google vil ikke målrette annoncer efter individuel browser-adfærd

Klumme: Google bevæger sig endegyldigt væk fra identitetsbaseret målretning hen mod målretning mod anonyme grupper af brugere med fælles karakteristika.t Det får vidtrækkende konsekvenser for annonceindustrien og de enkelte aktører. Læs her hvilke.

5. marts 2021
0 kommentarer
Klumme

Teknologi-træthed og mennesker som luksusvarer

Klumme: Skærmtid hænger os ud af halsen, og vi søger mod analoge oplevelser og menneskelig kontakt. Her er 7 eksempler på, hvordan virksomheder kan spille med på bevægelsen mod mere analog medmenneskelighed.

4. marts 2021
0 kommentarer
Klumme

Godt nyt til alle, der er dødtrætte af begrebet brændende platform

Ny bog hælder illusionen om de brændende platforme ned ad brættet og sætter ord på det paradigmeskifte, som corona-krisen har medført. Ud ryger budgetbisserne, ind kommer de kreative og entreprenante. Tal erstattes af taler. Rammer af handling.

1. marts 2021
0 kommentarer
Klumme

Branding for nørder: Produktet kan meget – men ikke alt

Product branding er blevet mere populært. Igen, kan man sige, for det er en ret eviggyldig sandhed. Men det er ikke hele sandheden. Læs Poul Mikkelsens klumme.

26. februar 2021
0 kommentarer
Klumme

Live shopping på sociale medier hitter i Rødovre Centrum

Klumme: Den tvungne nedlukning har efterladt mange forretninger i detailhandlen med blodrøde tal på bundlinjen. Mange detailbutikker kæmper en daglig kamp for overlevelse, men innovationen tager i krisetider nye former.

22. februar 2021
0 kommentarer
Klumme

Bliver 2021 året for AR-briller?

Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den tiende: 2021 ser allerede ud til at blive et år fuld af teknologiske gennembrud. En af de mest forventede er augmented reality.

15. februar 2021
0 kommentarer
Klumme

Nekrolog om Bjarne Egedal: Formanden er stået af

Lars Thomassen, Vagn Henriksen og Svend Sieling har skrevet en nekrolog om Bjarne Egedal, der i en lang årrække var bestyrelsesformand for BBDO samt formand for DRRB (nu KreaKom).

15. februar 2021
1 kommentar
Klumme

TV-shopping på steroider: Live streamet e-handel

Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den niende: Hvad sker der, når livestreaming fusioneres med e-handel? Hold øje med, hvad der sker på det område i østen, for det kommer helt sikkert her til vores del af verden lige om lidt.

11. februar 2021
0 kommentarer
En del af Creative Club