Otte opkøb på otte år. Sådan lyder den mundrette statistik for Bording Danmark, der netop har skudt året i gang med at overtage det Aarhus-baserede digitale bureau Thomsen&Co.
Opkøbet af et digitalbureau har længe været på tegnebrættet. Allerede i november 2020 fortalte Bording Danmarks adm. dir., Steen Rocatis, at det næste opkøb ville blive inden for det digitale.
Sådan blev det dog ikke helt. Bording Danmark overtog i oktober et lille, 80 år gammelt skiltefirma, der bl.a. står bag det ikoniske neonskilt Irma-hønen. Bording-gruppen voksede dog alligevel som helhed med et digitalt medlem i løbet af 2021, da dansk-norske Cognito, der er en del af Bording Group, slog dørene op for en digital lillesøster, Cognito Digital.
Men nu er det digitale opkøb blevet en realitet. I en pressemeddelelse lyder det fra Steen Rocatis, at kunderne i stigende grad efterspørger rådgivning og løsninger inden for digital marketing. Og da man har et mål om at være “360 graders samarbejdspartner på kundernes marketing- og kommunikationsbehøv,” var overtagelsen af Thomsen&Co en oplagt mulighed.
Bording Danmark overtager ved opkøbet ti af Thomsen&Co’s medarbejdere, der primært er specialiserede inden for paid social, SEO samt webshop- og websiteløsninger. Desuden fortsætter bureauets ejer, Klaus Thomsen, i det nye setup.
“Vi ser altid et enormt potentiale i at få nye, dygtige kollegaer med på holdet. Medarbejderne fra Thomsen&Co, der bliver en del af det nye setup, er specialister inden for det digitale felt og kommer i den grad til at gøre os knivskarpe på området, så vi kan fortsætte med at tilbyde vores kunder attraktive og aktuelle løsninger,” siger Steen Rocatis.