Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

Med overtagelsen opruster Bording Danmark inden for salg og eksekvering af digitale marketingydelser.

Otte opkøb på otte år. Sådan lyder den mundrette statistik for Bording Danmark, der netop har skudt året i gang med at overtage det Aarhus-baserede digitale bureau Thomsen&Co. 

Opkøbet af et digitalbureau har længe været på tegnebrættet. Allerede i november 2020 fortalte Bording Danmarks adm. dir., Steen Rocatis, at det næste opkøb ville blive inden for det digitale.

Sådan blev det dog ikke helt. Bording Danmark overtog i oktober et lille, 80 år gammelt skiltefirma, der bl.a. står bag det ikoniske neonskilt Irma-hønen. Bording-gruppen voksede dog alligevel som helhed med et digitalt medlem i løbet af 2021, da dansk-norske Cognito, der er en del af Bording Group, slog dørene op for en digital lillesøster, Cognito Digital. 

Men nu er det digitale opkøb blevet en realitet. I en pressemeddelelse lyder det fra Steen Rocatis, at kunderne i stigende grad efterspørger rådgivning og løsninger inden for digital marketing. Og da man har et mål om at være “360 graders samarbejdspartner på kundernes marketing- og kommunikationsbehøv,” var overtagelsen af Thomsen&Co en oplagt mulighed. 

Bording Danmark overtager ved opkøbet ti af Thomsen&Co’s medarbejdere, der primært er specialiserede inden for paid social, SEO samt webshop- og websiteløsninger. Desuden fortsætter bureauets ejer, Klaus Thomsen, i det nye setup.

“Vi ser altid et enormt potentiale i at få nye, dygtige kollegaer med på holdet. Medarbejderne fra Thomsen&Co, der bliver en del af det nye setup, er specialister inden for det digitale felt og kommer i den grad til at gøre os knivskarpe på området, så vi kan fortsætte med at tilbyde vores kunder attraktive og aktuelle løsninger,” siger Steen Rocatis. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club