Af Finn Graversen, journalist

Bureauet har på to år løftet bruttoavancen med over 200.000. Det har givet plads til en tilsvarende fremgang i lønnen samtidig med, at bureauet leverer et solidt regnskab.

Et hurtigt kik på tallene i det nye regnskab fra Brandhouse/Subsero, der slutter regnskabsår d. 30. september, fortæller en historie om en god og stabil udvikling.

En fornuftig vækst på toppen og lidt mere på bundlinjen.

Men der er nogle andre tal, der viser en væsentlig mere markant og positiv udvikling. Brandhouse/Subseros halvt hundrede medarbejdere er kort sagt blevet væsentlig mere effektive. Bruttoavancen pr. medarbejder er steget med 14 pct. og den samme udvikling skete i forrige regnskab. Det betyder, at bruttoavancen pr. medarbejder er steget med over 27 pct. på to år. I gennemsnit realiserer hver af bureauets medarbejdere ca. 1,06 mio. kr., og det er et ret flot tal i branchemæssig sammenhæng.

Gennemsnittet for de 148 reklamebureauer i den årlige Trendrapport fra Bureaubiz og MyResearch var sidste år på under 800.000 kr.

Når overskuddet ikke stiger mere trods den markant voksende effektivitet, skyldes det, at lønningerne også er steget markant.

“Det er der jo sådan set en fin sammenhæng i. Vi har flere strategiske rådgivere, digitale og kreative udviklere samt færre grafikere og elever end for nogle år siden. Derfor stiger begge nøgletal,” siger adm. dr. Stiig Helgens Binggeli og fremhæver en konkret effekt af investeringerne i kompetencer:

“Målet har selvfølgelig været at løfte vores leverance på strategisk rådgivning, kreative koncepter samt digitale kampagner. Og det er lykkedes. Adskillige af de brands og kunder, hvor vi fungerer som både rådgiver og marketingbureau, har set nogle meget fine resultater i 2021- blandt andet på baggrund af vores deltagelse. Det giver os det rigtige fokus internt og eksternt,” siger Stiig Helgens Binggeli.

Stiig Helgens Binggeli

Han fremhæver endvidere, at det også har løftet effektiviteten, at man er blevet bedre til at arbejde sammen på tværs af selskaberne i gruppen.

Brandhouse/Subsero arbejder blandt andet for Netto, Imerco, Synoptik, 7-11, VW, Porsche, Ilva, Ritter Sport, Scandlines og Føtex.

 

Nøgletal for Brandhouse/Subsero
Bruttoavance 57,149 mio. kr., +6,5 pct.
Bruttoavance pr. medarbejder 1,058 mio. kr., +14,3 pct.
Lønandel 64,2 (65,8)
Resultat før skat +6,862 mio. kr., +6,8 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club