Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Hos Radius vil man invitere 12 unge ind til et undervisningsforløb, kaldet Rådgiverakademiet, som gerne skal bane vejen for nye medarbejdere.

At tiltrække arbejdskraft til bureaubranchen kræver i dag en stor og stadig mere nuanceret indsats. Flere bureauer forbedrer fx deres medarbejdervilkår i form af bedre barsel, ekstra månedsløn, hjemmarbejde, etc.

Kommunikationsbureauet Radius har taget et andet værktøj i brug: At invitere 12 unge ind til et forløb kaldet Rådgiverakademiet, hvor de vil blive undervist af bureauets rådgivere i bl.a. mundtlig og skriftlig formidling, personlig branding og mental effektivitet.

Formålet er at gøre de unge klogere på rådgivning, for det ikke er noget, man bliver undervist i, siger seniorrådgiver og talentchef i Radius, Kathrine Lerche.

Hun melder dog også ærligt ud, at man ser forløbet, som består af fem aftners undervisning, som en mulighed for at rekruttere nye medarbejdere:

”Vores talentforløb er en vigtig del af vores rekruttering, og vi håber på, at vi med Rådgiverakademiet kommer til at møde nogle nysgerrige og engagerede talenter, som potentielt bliver morgendagens rådgivere hos os i Radius.”

Ligesom de fleste øvrige bureauer har Radius desuden en praktikordning, kaldet Radius Talent, hvor man har to praktikanter ad gangen i en periode på et halvt år. Det var interessen for dette praktikforløb, der gav ideen til Rådgiverakademiet, siger Katrine Lerche:

”Vi oplever altid stor interesse for at deltage i Radius Talent, og med Rådgiverakademiet ønsker vi derfor at tilbyde flere studerende et indblik i bureaubranchen og rådgiverrollen. Rådgiverrollen er nemlig en muskel, man kan udvikle og træne med de rigtige værktøjer. Samtidigt vil vi her i Radius gerne udfordres og blive inspireret af perspektiverne fra de studerende”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club