Som Bureaubiz skrev i går, så blev Carat valgt som nyt mediabureau for Klasselotteriet.
I en pressemeddelelse i dag, skriver Klasselotteriet, at valget faldt på Carat, bl.a. fordi de stillede op med et stærkt og særdeles erfarent hold med samlet mere end 32 års mediebureauerfaring.
Klasselotteriet fremhæver samtidig Carats viden om både spillemarkedet og abonnementsvirksomheder, og skriver, at mediabureauet lå højst på alle udbudskriterier på nær prisen, hvor man blev ”slået en kende.”
Carat overtager stafetten den 1. januar 2021 efter OMD, som ikke valgte at stille op til udbuddet, fordi man ifølge CEO i OMG, Peter Gottfredsen, havde gang i et andet internationalt udbud, der konfliktede med Klasselotteriets.
CEO i Klasselotteriet, Elisabeth Rask Jørgensen, takker OMD for deres dedikerede indsats, og tilføjer:
”Nu ser vi frem til samarbejdet med Carat, som vi er overbevist om, sammen med reklamebureauet Republica (Republica blev valgt som leadbureau for tre uger siden, red.) vil kunne bane den helt rigtige vej for Klasselotteriet i de kommende år, men vi ved godt, at der bliver noget at se til i det særdeles konkurrenceprægede spillemarked. Vi glæder os til samarbejdet – og til at komme i gang”.
Og naturligvis er også Morten Reimann Jensen, managing director i Carat glad:
”Vi er naturligvis meget glade og stolte over, at Klasselotteriet har valgt Carat som deres nye bureaupartner efter et intensivt pitch-forløb med andre dygtige bureauer! Vi glæder os til at lære Klasselotteriet endnu bedre at kende og til at supportere dem i at nå deres forretningsmål. Vi ser især, at vi kan bidrage med vores mediestrategiske tilgang med fokus på ROI, vores solide erfaring med spil-industrien samt vores nuancerede tilgang og forståelse af de danske forbrugere”.