Dansker stryger mod toppen i Dentsu Aegis

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Ansvar for 10.000 ansatte og en årlig omsætning på små 100 mia. kr. hos Dentsu Aegis i USA bliver hverdag for Christian Vollerslev efter en nylig forfremmelse.

Da Christian Vollerslev i 2014 drog til New York med sin hustru og søn, havde han næppe set det komme – at han inden for ganske få år ville stå i spidsen for hele Dentsu Aegis’ svimlende store amerikanske marked.

Det er ikke desto mindre realiteten for den nu 39-årige dansker, der som øverste direktør for virksomhedens kommercielle aktiviteter i USA får 10.000 ansatte fordelt på 92 kontorer under sig.

Det skriver Dagbladet Børsen.

”Jeg arbejder i en fantastisk virksomhed, hvor vores medarbejdere gør det utrolig godt, så jeg er stolt og ydmyg over at blive forfremmet igen,” siger Christian Vollerslev til avisen.

Han har arbejdet for Dentsu Aegis Network siden 2002 og blev for små to år siden forfremmet til group commercial director.

Fra trainee til topleder
Med den nye titel som chief commercial officer i en af verdens største medie- og reklamevirksomheder bliver Christian Vollerslev ansvarlig for en årlig omsætning på små 15 mia. dollars svarende til næsten 100 mia. kr.

Christian Vollerslev begyndte som trainee i Dentsu Aegis-bureauet Promovator i 2002 og har – med en kort afstikker til Carlsberg – tilbragt hele sin karriere i koncernen.

Han grundlagde Promovator Live (dengang Eksekvator) og blev i 2009 adm. direktør for det samlede Promovator. Herudover stod Christian Vollerslev i spidsen for Posterscope, inden han for tre år siden drog mod hovedkontoret i New York og Harvards barske toplederuddannelse.

Vækst på dagsordenen
Dentsu Aegis Network beskriver selv, hvordan Christian Vollerslev i sine forskellige roller har bidraget betydeligt til koncernens nuværende position og blandt andet har fordoblet koncernens markedsandel i de nordiske lande til næsten 30 pct.

Som øverste kommercielle direktør for det amerikanske marked bliver han efter eget udsagn ansvarlig for at ”skabe, lede og drive den kommercielle strategi og dagsorden på tværs af hele den amerikanske koncern” og samarbejde med sine kolleger på globalt plan om at sikre konsistens.

På Linkedin skriver Christian Vollerslev således:

”Dentsu Aegis Network i USA er mere end fordoblet i størrelse siden 2015, og alt imens vores virksomhed fortsætter med at vokse i størrelse, skala og kompleksitet, er det altafgørende at levere en konsistent kommerciel strategi og støtte på tværs af netværket.”