Af Finn Graversen, journalist
Anders Ertmann, CEO i InterMail.

Væksten er skabt både organisk og gennem opkøb. Bundlinjen er ligeledes gået frem.

Børsnoterede Intermail har med adm. dir. Anders Ertmann i spidsen i flere år arbejdet på at udvikle selskabets kompetencer inden for lead-generering, kundeloyalitet og kundekommunikation, og det er en udvikling som ser ud til at lønne sig.

I hvert fald har man netop kunnet præsentere et regnskab med en flot vækst på både top og bund.

”Det er et resultat, som viser, at vores strategi om at skabe en nordisk virksomhed med stærk lokal eksekveringskraft virker. Og det vil fortsætte de kommende år, hvor vi fokuserer endnu mere på vækst – både organisk med flere ansættelser og via opkøb i både Sverige og Danmark” siger Anders Ertmann i en pressemeddelelse.

Det konkrete mål lyder på en omsætning på 200 mio. kr. i 2023/24, hvoraf halvdelen skal komme fra opkøb.

Opkøbsjagten indledte InterMail for to år siden med købet af rådgivningsvirksomheden Response Optimizer, og det blev yderligere accelereret med tilgangen af det digitale bureau Selected Media Advisory, samt det tidligere OTW-ejede digitale bureau Oreon i efteråret 2021. I sommeren 2022 blev det svenske digitale bureau Head of Search opkøbt, og dermed har InterMail skabt en digital nordisk virksomhed som dækker Århus, København, Malmø, Gøteborg og Stockholm.

Optimismen i forhold til fremtiden er intakt. Intermail oplever fortsat stærk efterspørgsel på hjælp til at skabe en effektiv salgsmaskine, og de generelt usikre tider i verdensøkonomien erkendes – men fylder ikke meget i årsrapporten.

Nøgletal for Intermail

Omsætning 121,799 mio. kr. +14,7 pct.
Resultat før skat +8,917 mio. kr. +150,7 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club