Mest læste artikler i 2025

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Igen i år topper en nekrolog listen som samtidig indeholder artikler om succeser og kriser. Samt om et af tidens mest kreative bureauer ville lukke.

Lige som sidste år topper – desværre kan man sige – en nekrolog listen over de artikler, der er blevet mest læst på Bureaubiz i 2025. Sidste år handlede nekrologen om Søren Svarre fra Bates, og i år var det lydmanden Jason B. Luke, der vandt tre Cannes Lions blandt andet for Sprite, som desværre forlod os. Også i 2023 var en nekrolog blandt de ti mest læste artikler. Den gang var det en af de mest kreative direktører i Danmark, Per Pedersen, vi måtte sige farvel til.

Hvem det går godt, og hvem det går dårligt, er også et hit blandt læserne. Derfor trak lønninger i branchen, og at det var gået særdeles dårligt for vsse bureautyper samt artikler om Danmarks største reklamebureau også en del læsere. Ligesådan kom en oversigt over de største bureauer med ind på listen som nummer syv.

Spørgsmålet om DDB lukker, trak Poul Mikkelsens ene af flere klummer ind på top-ti. Efter Omnicoms opkøb af IPG, er bureauet ikke lukket, men har skiftet navn, så Bernbach-navnet er forsvundet fra bureauet, som var opkaldt efter Doyle, Dane og Bernbach. Det var måske også det, som Poul Mikkelsen frygtede I hvertfald har han på LinkedIn opfordret bureauer til at sætte navnet Bernbach bag på de oprindelige bureaunavne.

Top 10 over de mest læste artikler på Bureaubiz i 2025

  1. En af de mest kendte, men mest kreative i branchen er gået bort
  2. Her er de højeste lønninger
  3. Aggressiv markedsføring, networking og excellentservice åbner dørene til udlandet
  4. Mellemstore bureauer i krise: Bundlinjen kollapser med 143,5 pct.
  5. Danmarks største reklamebureau ændrer navn
  6. Danmarks største reklamebureau overtager 727
  7. Her er de største bureauer i Danmark
  8. Navnenyt: Fire Manyone-partnere træder ud af ledelsen
  9. Svensk bureaugruppe har købt endnu et dansk bureau
  10. Lukker tidens mest kreative bureau?