Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Bureauet vil være blandt de bedste fem kreative bureauer i Danmark. Det skal den nye kreative direktør - der er en nyoprettet stilling - hjælpe med.

Her år 1 efter fusionen mellem Relationshuset Gekko og Increase, er Nordlid nu klar til næste step: De skruer op for kreativiteten.

Derfor opretter man en ny stilling med ansvar for hele den kreative afdeling, titlen er kreative direktør. Den nye direktør får til opgave at føre bureauet op blandt de fem bedste kreative bureauer i Danmark.

”Vi har kigget meget på – her et år efter fusionen – hvor vi kan supplere vores faglighed og derfor har vi valgt at ansætte en chef til vores kreative afdeling,” siger Jan Køhler, director of strategy, creativity & innovation hos Nordlid.

Den nye kreative direktør er Jesper Isholm.

Han skal sammen med Jan Køhler og Christine Clausen, head of strategy stå for bureauets udvikling inden for strategi og kreativitet.

Det er hidtil Jan Køhler selv, der har stået med ansvaret for den kreative afdeling, men med det nye setup får han mere tid til at udvikle bureauets tilbud til markedet og være ude hos kunderne.

Og så får Jesper Isholm en særlig opgave. Han skal nemlig få det fusionerede bureau op blandt de allerbedste bureauer på den kreative front.

”Vi har potentiale til at ligge i top fem blandt de kreative bureauer. Og det er helt klart vores mål at komme på den liste og det skal Jesper hjælpe os med at opnå,” siger Jan Køhler.

Selv siger Jesper Isholm:

“Jeg har takket ja til jobbet hos Nordlid, fordi de er både visionære og hamrende dygtige til mange af de ting, som er helt essentielle for at kunne spille med på højeste niveau. De allerbedste cases er jo ofte båret af innovation, tech og data. Og så selvfølgelig fremragende og interessant eksekvering. Den bedste reklame nu om dage er reklame, man kan bruge til noget. Og det har vi hos Nordlid alle forudsætninger for at kunne levere på.”

Og hvad så med den opgave, du har fået om at blive blandt de fem bedste? Hvornår vil I være nået dertil?

”Jamen jeg vil spille med blandt de bedste. Så det er en god og ambitiøs målsætning, Jan har givet mig. Gennem mine samtale med Jan op til ansættelsen, har jeg tydeligt mærket, at visionerne og ambitionerne bestemt ikke fejler noget. Og det er jo et godt udgangspunkt. Også Togbureauets første projekt ‘Tiden tilbage’ synes jeg vidner ret godt om en tilgang til kommunikation, som både er moderne og bunder i solid indsigt og viden om målgruppernes behov. Igen, reklame man kan brug til noget,” siger Jesper Isholm og henviser til Togbureauets (der er et samarbejde mellem Konstellation&Republica og Nordlid), nye onlinetjeneste, der kompenserer togpassagererne på Frederikssundsbanen for den tid, de mister pga. sporarbejde.

Jesper Isholm fortsætter:

“Vi kan godt blive blandt de fem bedste. Nordlid laver allerede mange rigtig gode kreative løsninger, de har måske bare ikke været så gode til at fortælle om det. Det er også et vigtigt mål for mig at få kommunikeret, når vi laver noget godt. Hvis I journalister finder vores løsninger interessant nok til at fortælle om, er der forhåbentlig også andre der vil gøre det.”

Det lyder fint, men kan du også sige, hvornår I er der?

”Det er jo ikke helt nemt at sætte et tidspunkt på og jeg skal jo lige lære folk at kende, men inden for de næste tre-fire år, skulle vi meget gerne ligge der. Og allerhelst før.”

Jesper Isholm fik en kort ansættelse hos Anew, hvor han har været siden januar i år som creative director. Før det var han kreativ direktør hos Subsero også i en kort periode, fordi Subsero pga. manglende integrerede kampagner efter et år valgte at omstrukturere på bureauet.

Jesper Isholm har ca. 20 års erfaring fra bureauverden bl.a. også som kreativ direktør hos Ogilvy og Creuna samt som senior og freelance art director fra TBWA, Saatchi & Saatchi, BBDO, DDB, McCann.

Med i bagagen har awards fra bl.a. Creative Circle, True Awards, DIA Awards samt Cannes Lions, One Show og Webbies.

Jesper Isholm bliver chef for 10 ansatte i den kreative afdeling og starter den 3. april.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer