Egmont nedkom for godt seks måneder siden med et nyt fælles bureau, idet Creative, Belong og Starfighters blev slået sammen – med Lars Bastholm hentet ind som chef.
Men hvad skal barnet hedde? The Story Laboratory, og det ligger vel lige for, når Egmont Publishing i dag hedder Story House Egmont.
Bureauet samler kompetencer inden for både reklame, SoMe og produktion og bruger ”værktøjer fra historiefortælling til at skabe brandmytologier og dermed stærke brands, som folk kan forholde sig emotionelt til,” hedder det i en pressemeddelse, hvor Last Bastholm uddyber:
“Vi elsker helhjertet Egmonts motto: “We bring stories to life”. Vores plan er at tage det bedste fra Hollywood, blande det med det bedste fra Silicon Valley og fortælle den rigtige historie på det rigtige tidspunkt til de rigtige modtagere på den rigtige platform.”
Han tilføjer:
“Som del af Story House har vi adgang til indsigter, analyser og viden om målgrupper, som stort set ingen andre i vores branche, og det mener vi, er en kæmpe fordel: Vi kan være den sprælske lillebror, der laver sjove og interessante ting, og samtidig være forankret i et hus med dyb indsigt.”
Op til sammenlægningen var særligt Belong igennem en turbulent tid, og konsekvensen blev, at man i løbet af godt en måned måtte sige farvel til 18 medarbejdere.
The Story Laboratory har ca. 25 medarbejdere og på kundelisten ses bl.a. P&G, Bosch, FDM, Mars, Andel, Hans Just, Orkla, Playstation og Nordisk Film.
Udover Lars Bastholm består ledelsesteamet i The Story Laboratory af kreativ direktør Peter Stenbæk, der kommer fra Egmont Creative, og kommerciel direktør Jeppe Munksnæs fra det tidligere Belong.
Et fjerde bureau hos Egmont er s360, der er specialister i performance marketing. Det er ikke omfattet af sammenlægningen.