10. opkøb på under 10 år

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Bording Danmark køber et bureau, der er specialister i gamification markedsføring. Bording Group er medejer af bureauet Nordlid.

Siden 2013 har Bording Danmark foretaget 10 opkøb, og alene i år er det nu det tredje opkøb, man foretager. I januar var det digitalbureauet Thomsen & Co. I august blev det grafiske bureau Formegon føjet til koncernen, og nu opkøber Bording Danmark Blackbox Branding, der bl.a. specialiserer sig i gamificationbaseret markedsføring.

“Vi er hele tiden på udkig efter nye måder at udbygge vores forretning på, i tråd med vores strategi om at være et 360 graders kommunikations- og marketinghus, der kan hjælpe vores kunder fra rådgivning til eksekvering og levering. Det er opkøbet af Blackbox det seneste eksempel på,” siger Steen Rocatis, adm. direktør hos Bording Danmark.

Blackbox Branding har siden 2012 specialiseret sig i fundraising, gamificationbaseret markedsføring samt udvikling og salg af landslotterier. Porteføljen tæller blandt andre en række NGO’er, som Danske Hospitalsklovne, Kræftens Bekæmpelse og Børns Vilkår.

“Vi håndterer i forvejen lotterier og programmering af eksempelvis digitale julekalendere, men med Blackbox og deres dygtige specialister på holdet får vi løftet vores kompetencer på området til et helt nyt niveau, særligt inden for rådgivningen af kunderne,” tilføjer Steen Rocatis.

Flytter men fortsætter under eget navn
Blackbox Brandings nuværende indehaver, Niels Jørgensen, fortsætter efter overtagelsen i rollen som kontaktchef og han ser  et stort potentiale i at blive en del af Bording Danmark-familien.

“Bording Danmark har et stort netværk og en lang række kunder, som vores ekspertise vil komme til gode. Gamification er en meget effektiv måde at skabe opmærksomhed på og budskaber igennem med. Bording Danmarks mantra er jo netop at hjælpe kunderne med at nå ud til deres kunder. Så der er et helt oplagt match mellem vores to firmaer”, siger Niels Jørgensen.

Blackbox Branding kommer i forbindelse med opkøbet til at flytte fra deres nuværende lokation i Hvidovre til Bording Danmarks hovedkontor i Ejby. På mange øvrige fronter vil bureauet dog fortsætte i sit nuværende setup.

“Vi fortsætter under samme navn og med de samme medarbejdere, men på en ny lokation. Først og fremmest giver sammenslutningen en masse nye muligheder for at spille hinanden stærkere, som i sidste ender bliver en fordel for både nuværende og kommende kunder i Bording Danmark og Blackbox Branding”, siger Niels Jørgensen.

Parterne vil ikke oplyse prisen.

Fakta

  • Bording Danmark overtager fra 1. januar alle aktiviteterne i Blackbox Branding
  • Blackbox Branding havde i 2021 en bruttofortjeneste på 2,1 millioner kroner
  • Virksomheden har fire medarbejdere, der alle fortsætter i Bording Danmark