Never miss newbizz again

Redaktionen

Er du lidt træt af kold canvas salg? Lidt rundtosset af alle de marketingchefer på Linkedin du skal være venner med? Fatter intet af hvor andre får deres kunder fra? Fat mod. Godt så.

Trylle trylle: Her lidt magic newbizz dust til dig fra os. Målet er en mere fokuseret newbizz indsats fra Bureaubiz’ alvidende redaktion, som ser alt forstår alt og indfanger al newbizz, i al evighed næsten.

Vi giver her fem bud med fra et til fem Bureaubiz ‘er. Skriv til redaktionen hvis du aktivt leder efter et bureau eller har et lead du kan og vil dele. Hokus pokus så er du og din virksomhed med på listen næste gang. Missionen er klar. Vi skal og vil never ever miss newbizz again.

Lunar Way – et klart newbizz-lead: 

Lunar Way har fået ny marketingchef. Navnet er Signe Julie Valeur Ny chef = nye tider= nyt bureau. Det er sikkert og vist, se bare her – en oplagt newbizz åbning, siger vi. Ergo 5 b’er til det lead.

Startup megafunded Cobiro: 

Adwords er lidt kedeligt, men som alt andet småkedeligt, er der super mange penge i det. Det purunge Adwords firma Cobiro er på vej til en europæisk og global ekspansion. Det har de fået rigtig mange penge til fra alle mulige business angels.

For eksempel har de fået 13 millioner kroner fra EU. Ergo en oplagt newbizz mulighed, hvis du ved noget om Adwords og Google. Vi satser hele 5 B’er på Cobiro. Det er nemlig kedeligt på en spændende måde og lugter helt vildt af penge. Mange penge. Kan du matche dem? Eller vil du måske byde dine kompetencer ind og hjælpe dem med at markedsføre sig? Det kunne være begyndelsen på en ny newbizz forelskelse af de helt store.

Giv dem et godt tilbud: Dansk Supermarked:

Hos Dansk Supermarked er der kommet en ny digital chef. Han hedder Claus Hovge Andersen. Der kunne også være mulighed for at give en hjælpende hånd ligesom hos Lunar Way.

Altså er du skarp på retail og digitale løsninger, er du muligvis løsningen for den nye mand på posten. Start måske ud med et lille pilotprojekt og spis dig så ind på kunden. Måske du kender du ham har fra Jyllands-Posten eller Nordjydske Medier.

Dansk Supermarked er en tung spiller, Hvis man først får fat i dem er det en kæmpekunde, og så er der potentiale til 5 B’er. Ingen tvivl. Ergo sats lidt newbizz energi her.

Lav dog noget sjovt med en gammel Hummel mand og hans kollega:

Arkitektfirmaet Henning Larsen har ansat Hummels hidtidige branding – og kommunikationschef, Dan Bjerg Hansen som kommunikationsdirektør. Og de har også ansat en ny marketingchef, det er Frida Ferdinand, der også bliver direktør for forretningsudvikling .

Hvis dit bureau er et klogt, kreativt bureau som arbejder med byudvikling og design, er her en newbiz mulighed. Det er dog nok mere sjovt og en international profil end en gigantisk cash cow.

 

Fra højre er det Rasmus Riis Andersen, Helle Basse Larsen, Dan Bjerg Hansen og Frida Ferdinand.

Discovery: Vilde dyr savner vilde koncepter:  

Tv-kanalen Discovery har netop ansat Call Mes marketingchef Anthony Lim.

Igen et chefskifte med muligheder. Er du vant til at arbejde med marketing for globale tv-kanaler, så er det måske en ide at tage kontakt. Den slags kanaler har desværre sjældent et stort budget, derfor kun et lillebitte B fra os.

Tele giganter er altid gode kunder:

Telia samler marketing for deres subbrands. Det kan betyde behov for en mere samlende fortælling eller for et samlende bureau. Er det dit bureau? De har naturligvis allerede et stærkt og stort bureau. Det er derfor lidt af et moonshoot.

Hvis du har gode newbizz ideer eller leads, du vil dele, så send dem til redaktionen: info@bureaubiz.dk.