De senere år har klummer toppet listen over årets mest læste. Det gør en klumme også i 2024, desværre en, hvor to tidligere kolleger siger farvel til brandrådgiver Søren Svarre. Det er dog ikke udsædvanligt, at nekrologer får en stor læserskare. Sidste år var det, da Per Pedersen gik bort.
Da Tekstlinjen spurgte branchen til den sætning, der mere end nogen anden har brændt sig fast i reklame-erindringen, var der også mange, der læste med, ligesom der var, da man meldte ud, at man nu åbnede i Aarhus efter at have skiftet navn til Den Danske Reklameskole.
Og så trækker marketinglederes og bureaulederes holdninger til fx bureausamarbejde og ledelse også læsere til.
En enkel artikel om AI kom også med på listen. Mon der vil komme flere af den slags på næste års liste, eller bliver det så meget en hygiejnefaktor, at vi stopper med at skrive om det? Der er vi i hvertfald ikke endnu, hvis I ser dagens artikel om bureaulederes vigtigste forretningsområde.
Top 10 over de mest læste artikler på Bureaubiz i 2024
- Søren Svarre er her ikke mere
- Konkurrence afgjort: Her er de bedste linjer i dansk reklamehistorie
- Marketingchef: Jeg kunne godt tænke mig, at bureauer tog et større ansvar
- Fem bureauledere: De unge vil ledes på en anden måde
- Bureauledere har forskellige holdninger til hjemmearbejde
- Nyt bureau vil revolutionere branchen med AI
- Den danske reklameskole åbner i Aarhus
- To erfarne marketingfolk : Tid til at genopfinde brandingen
- 5 kreative profiler fortæller: Her er min hobby
- Her er bureaubranchens vildeste regnskab