Kreative direktører skal holde sig fra at blive direktører med mindre …

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Podvertising: Morten Kjær fra Another og sølv- og bronzeløvevinderen fra Cannes Lions, Anders Kure, har en snak med Lars Busekist i denne sidste podcast inden sommerferien. Hør om, hvornår man ikke burde tage jobbet som kreativ direktør; om hvorfor reklame er en holdsport; om en forudsigelse om, hvad der ville ske ved Cannes Lions og…

I denne sidste podcast inden sommerferien har Lars Busekist besøg af Morten Kjær, ejer og creative director hos Another og senior art director hos Nord DDB Anders Kure. Podcasten er optaget den 13. juni, og derfor er sidstnævnte meget spændt på, om bureauet vil vinde en løve for casen: Chillboards, som Nord DDB har udført for Corrs Light (det gjorde de som bekendt.) 

Derudover handler denne uges Podvertising om vigtigheden af at reklame er en holdsport – også med kunden; at kreative direktører skal holde sig fra at blive direktører, med mindre de kan mærke glæde ved at lade medarbejderne vokse; om bureaubranchens ansvar for at gøre verden til et bedre sted, og om at kendte influencere burde tage et ansvar for at gøre kloden til et bedre sted, som fx. Kylie Jenner, der med ca. 354 mio. følgere på Instagram måske lige nu påvirker mange til et stort overforbrug.

Og så forudser vært Lars Busekist, at der ved Cannes Lions vil komme fokus på reklamebranchens ansvar i forhold til at gøre verden til et bedre sted. Godt nok ikke, at det lige var Greenpeace, der ville lave daglige aktioner, men alligevel.

Lyt til podcasten her: