Den sidste podcast fra Lars Busekists’ hånd i år er lidt anderledes, idet den opsummerer samtalerne med de hidtidige otte gæster i fem regler for, hvordan reklamebranchen skal overleve i fremtiden.
De fem regler er:
- Indrøm den traditionelle reklame er død
- Reklame skal være relevant og give mening
- For at give mening skal der være et problem
- Hvo intet vover intet vinder
- Kreativitet skal være forretningsmodellen
Genhør, hvad følgende podcastgæster siger om netop de fem temaer: Frederik Preisler, partner hos Mensch; Nicolai Stahl, bestyrelsesformand hos Hjaltelin Stahl, Jesper Jørgen Hansen, faglig koordinator for kreativ kommunikation på DMJX; Morten Kjær, tidligere kreativ direktør hos Ikea Sverige; Thomas Hoffmann, partner i &Co; Søren Christensen, partner & strategy director hos Robert Boisen & Like-minded; Thomas Kolster fra Goodvertising; og Morten Grubak, executive creative director hos Vice/Virtue.
Og bare for en god ordens skyld: Det er ikke fordi, vi ikke vil have kvinder med i podcasten. De er blevet spurgt, og der kommer også nogle i det nye år. Det er ren praktik, at de endnu ikke har været på banen.