Fem regler for, hvordan reklamebranchen skal overleve i fremtiden

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Podcast: I denne julespecial opsummerer Lars Busekist og de otte reklamefolk, der i løbet af efteråret har deltaget i Bureaubiz’ podcast. Det blev til fem regler. Hør dem her.

Den sidste podcast fra Lars Busekists’ hånd i år er lidt anderledes, idet den opsummerer samtalerne med de hidtidige otte gæster i fem regler for, hvordan reklamebranchen skal overleve i fremtiden.

De fem regler er:

  1. Indrøm den traditionelle reklame er død
  2. Reklame skal være relevant og give mening
  3. For at give mening skal der være et problem
  4. Hvo intet vover intet vinder
  5. Kreativitet skal være forretningsmodellen

Genhør, hvad følgende podcastgæster siger om netop de fem temaer: Frederik Preisler, partner hos Mensch; Nicolai Stahl, bestyrelsesformand hos Hjaltelin Stahl, Jesper Jørgen Hansen, faglig koordinator for kreativ kommunikation på DMJX; Morten Kjær, tidligere kreativ direktør hos Ikea Sverige; Thomas Hoffmann, partner i &Co; Søren Christensen, partner & strategy director hos Robert Boisen & Like-minded; Thomas Kolster fra Goodvertising; og Morten Grubak, executive creative director hos Vice/Virtue.

Og bare for en god ordens skyld: Det er ikke fordi, vi ikke vil have kvinder med i podcasten. De er blevet spurgt, og der kommer også nogle i det nye år. Det er ren praktik, at de endnu ikke har været på banen.