Plant ApS

Kunde

Aller Media

Branche

Media

Nøgleord

Kampagnesite, Loyalitetsprogram, Web-design, Datadrevet marketing, ROI, Instant Win.

Beskrivelse

I efteråret 2013 lancerede Aller “Danmarks Største Skattejagt”. Aller er i kontakt med 80% af Danmarks kvinder, men stadig mest via de trykte medier. Målsætningen var derfor at byde læserne velkommen i Allers digitale univers og især knytte et digitalt bånd til kvinder over 40 år.

I 10 uger trykte vi en individuel kode i hver udgave i 8 af Danmarks mest populære ugeblade. Læserne kunne gå ind på Skattejagt.dk og veksle koden til 3 skrabelodder, og være med i konkurrencen om bl.a. en bil fra Renault. Skattejagten blev understøttet af en landsdækkende kampagne med både TV-spots, POS, outdoor og online annoncering, samt i høj grad Allers egne medier.

Over de 10 uger blev der indtastet end mere 260.000 koder og skrabet næsten 750.000 digitale skrabelodder. Sitet havde mere end 3,9 mio. sidevisninger – ca. halvdelen fra smartphones eller tablets. Kampagnen skabte herudover mere end 75.000 permissions til Aller og udvalgte samarbejdspartnere.

Resultater

Kampagneperiode: Oktober – december 2013 (10 uger) Nøgletal: • Antal besøg: 438.289 • Unikke besøg: 151.844 • Antal sidevisninger: 3.915.303 • Fordeling af besøg: Desktop (57%), mobil (27%), tablet (16%) • Tidsforbrug per besøg: 3 min. 55 sek. • Permissions opsamlet: 79.434 • Antal koder brugt: 263.175

Kontaktperson kunde

Mike Skyte

Kontaktperson kunde email

Mike.Skyte@aller.dk

Team

Plant, Aller CP, Mediacom

Links

Case Video (2 min)
Kampagnesite

Se mere