SnappCar vil accelerere deres vækst i Danmark og udbrede deres delebilskoncept til danskerne. Efter at have afsøgt potentialet hos en række mediebureauer har man valgt MEC, der allerede er i gang med at etablere en skalérbar digital marketingplatform.

Europas næststørste delebilsordning, SnappCar, og konkurrent til bla. danske GoMore, vil satse stort i Danmark. Med den seneste tocifret millioninvestering fra Europcar og danske Founders er vejen åbnet for at bruge Danmark som spydspids til ekspansionen i Europa.

Den danske landechef, Søren Hafsjold Mohr, der, sammen med hans danske marketingteam, har stået for valget af MEC, uddyber den opgave, som SnappCar skal have løst:

SnappCar er en slags Airbnb for biler. Hvad enten du lejer, ejer eller leaser din bil, vil du fremover kunne dele din bil med andre og tjene en ekstra skilling i stedet for, at din bil bare holder stille på vejen. Potentialet er stort. Der er 500.000 danskere, der har benyttet sig af Airbnb de sidste to år, hvilket, vi mener, er en god indikation på, at danskerne er parate til mere deleøkonomi. Men der er stadig relativt få danskere, der kender – og har benyttet sig af – delebilsordninger, og vi kommer derfor ind på markedet på et super interessant tidspunkt, hvor vi kan være med til at udvikle markedet og lære danskerne at dele deres bil og leje privat gennem andre.

”Det er således en væsentlig kommunikations- og marketingopgave, vi har foran os, og til det havde vi brug for et mediebureau, der talte til os i øjenhøjde, og havde en stærk strategisk forståelse for vores forretningsmodel og den rejse vi er på som start-up virksomhed. Derudover var det helt afgørende at MEC demonstrerede deres markante digitale kompetencer og viste, hvordan vi 1. kan udnytte data og dermed målrette den digitale marketingindsats, 2. samtidig bibeholde et strategisk fokus, og 3. tænker de mange marketingplatforme ind de retter steder i vores målgruppes forbrugerrejse”, slutter Søren Hafsjold Mohr.

En ny tilgang til bureausamarbejdet

Hos MEC er man stolte over tilliden fra SnappCar og begejstret for mulighederne i samarbejdet. ”Vi tilpasser og skræddersyer i stigende grad vores bureauløsninger til de udfordringer og målsætninger, som vores kunder står over for. SnappCar er en utrolig interessant virksomhed, der spænder over både start-up-miljø, deleøkonomi og en digital skalerbar forretningsmodel, hvilket sætter krav til vores tilgang. Og så er de super ambitiøse og dejligt utålmodige”, forklarer Heinrich Thomsen, Nordic COO hos MEC.

Han forsætter: “Vi har, i vores tilgang til samarbejdet, lagt vægt på, at vi skal etablere en effektiv og skalerbar digital marketingplatform. Vi har derfor forankret vores samarbejde med SnappCar omkring de mange unikke muligheder, vi har hos MEC inden for datadrevet audience marketing og segmenteret digital kommunikation til meget afgrænset forbrugersegmenter. Af den vej kan vi for alvor udleve filosofien om at nå den rette forbruger, det rette sted med det rette budskab”.

Samarbejdet er allerede trådt i kraft.