Bluebeam har valgt sit nordiske lead bureau, der skal hjælpe med at positionere og brande virksomheden på det nordiske marked.

Det københavnske reklamebureau WeThink, der efterhånden har solid erfaring med at arbejde på tværs af landegrænser, kan nu føje endnu en international virksomhed til kundeporteføljen. Særligt deres forståelse for det nordiske marked var afgørende, da Bluebeam valgte bureau.

WeThink skal denne gang hjælpe med at positionere det amerikanske firma Bluebeam, der er en del af Nemetschek Gruppen. Bluebeam står blandet andet bag Revu, der er et pdf-baseret software, som optimerer arbejdsgangen mellem alle aktører i byggeprocessen ved løbende realtids-dokumentation og en cloud-baseret løsning.

Deres prisvindende software Revu har mere end 1.4 millioner brugere på verdensplan, og Bluebeam er en af de førende virksomheder indenfor pdf-software på det nordamerikanske marked.

Jon Setzen, der til dagligt sidder på hovedkontoret i Pasadena, California, som Sr. Global Creative Director for Bluebeam, glæder sig til samarbejdet; ”Vi føler os i trykke hænder hos WeThink. De udviste fra start stor forståelse for vores virksomhed, markedet og den situation, vi står i. Deres nordiske erfaring samt digitale og strategiske tilgang gjorde, at vi slet ikke var i tvivl om, at det var dem, vi ønskede at samarbejde med.”

Teamet er allerede i gang.

WeThink tog allerede forskud på projektet i 2018. Her begyndte de forarbejdet til en markeds- og målgruppe analyse, der skal danne grundlag for brandingen på tværs af norden.

Ane Yung Ae Høyer, der er Digital Concept Director hos WeThink, er allerede begejstret for projektet; “Det er altid spændende at være med helt fra begyndelsen, når en international virksomhed skal brandes på det nordiske marked. Vi har lige nu fokus på at få indgående markedsindsigt gennem dybdegående analyser, der skal danne udgangspunkt for det næste skridt i processen.”

Kristine Stene, International Marketing Director hos Bluebeam, der bliver den primære kontaktperson, har allerede fået en forsmag på samarbejdet med WeThink og ser frem til at fortsætte det tætte samarbejde i 2019. Vi har allerede fået vores forventninger til WeThink indfriet, og vi har stor tiltro til, at de formår at oversætte markedsindsigterne, så Bluebeam bliver stærkt positioneret på det nordiske marked. Vi glæder os til samarbejdet.”