Lanceringen af influencer marketing-universet Represented.dk er nyeste skud på stammen fra Bloggers Delight – det skal være med til at fastholde virksomhedens position som ledende influencer marketing-specialister i Danmark.

Bloggers Delight lancerer influencer marketing-universet Represented.

Siden 2011 har navnet ’Bloggers Delight’ været synonymt med Danmarks første og største blognetværk. Som noget nyt lancerer Bloggers Delight nu influencer marketing-universet, Represented, der har til formål at cementere virksomhedens store ekspertise inden for rådgivning, match- making og eksekvering, når det kommer til influencer marketing.

Samtidig skal det nye brand være med til at adskille blognetværket, Bloggers Delight, der henvender sig til bloggere og bloglæsere, fra influencer marketing-bureauet, Represented, der henvender sig til de annoncører, som måtte være interesseret i at aktivere Danmarks mest erfarne specialister indenfor influencer marketing.

Mere end 3.000 succesfulde kampagner
Siden Bloggers Delight blev grundlagt har firmaet udtænkt, projektledet og evalueret mere end 3.000 influencer marketing-kampagner indenfor en bred vifte af internationale såvel som danske kunder såsom Københavns Kommune, Zalando, Philips, Rosendahl, Lidl, Carlsberg og Sloggi. Kampagnerne har inkluderet flere forskellige elementer såsom videoproduktioner, events, photoshoots, podcasts, samt ikke mindst udgivelser på blogs, Facebook, Instagram og YouTube. Samtidig arbejder bureauet både med micro-, macro- og megainfluencers inden og uden for landets grænser og er derfor meget agile, når den helt rigtige influencer-kampagne skal skræddersyes til en kundes ønsker, behov og målsætninger.

”Da vi startede Bloggers Delight for snart 10 år siden, var influencer marketing endnu ikke defineret og skabt som begreb endnu. Ikke desto mindre er det lige præcis influencer marketing, vi nu har arbejdet med i snart et årti. Vi har derfor nu skabt brandnavnet Represented, som symboliserer, hvordan vi hjælper annoncører og influenter med deres repræsentation på sociale medier. Represented er samtidig et skridt væk fra vores oprindelige navn Bloggers Delight, da influencer marketing i dag ikke kun foregår på blogs, men særligt også på platforme som Instagram og Youtube, som vi også arbejder med”. Udtaler direktør og medstifter Henrik Akselbo.

Mere end fordoblet overskuddet fra 2018 til 2019
Influencer-branchen har ændret sig eksplosivt på få år, hvorfor det for Bloggers Delight også nu giver mening at tage det strategiske spring i forhold til at udvikle virksomhedens forretningsmodel. En udvikling der allerede tog sin begyndelse for over et år siden, og støt har påvirket arbejdsgangene og fokusområderne i virksomheden.

Den nye retning har vist sig at være den helt rigtige for virksomheden, der mere end fordoblede overskuddet fra 2018 til 2019, som endte med et resultat før skat på 1,94 millioner og en bruttofortjeneste på 10,48 millioner. Dette er sket i en yderst konkurrencepræget branche, som, på trods af markant omsætningsvækst, fortsat ikke genererer overskud samlet set.

Fakta: Represented by Bloggers Delight

  • Bloggers Delight har eksisteret siden 2011, hvor de første 7 modeblogs var online på platformen.
  • Mere end 3.000 kampagner har firmaet eksekveret siden start.
  • Seneste regnskab viser en bruttofortjeneste på 10,48 millioner, samt et resultat før skat på 1,94 millioner.
  • Represented er lanceret i 2020 og sætter fokus på firmaets influencer marketing- løsning.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club