Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

Danske Female Invest har haft vind i sejlene, siden de første råd om investering blev delt på læringsplatformen i 2019. Nu er de ude med en global kampagne, som danske Butter Agency står bag.

Tre unge kvinder står bag en læringsplatform, der skal hjælpe særligt kvinder til at komme i gang med at investere. Visionen bag Female Invest er at gøre kvinder mere bevidste om, hvordan de kan være med til at gøre en forskel for økonomisk ligestilling – og på sigt være med til at lukke den finansielle kløft mellem kønnene. 

Dét budskab har nu fået luft under vingerne i en global kampagne, der kører fra i dag og minimum fire uger frem i Danmark, UK og en række europæiske lande. Kampagnen hedder ‘#BeatTheGap’, og håbet er at skabe en fællesskabsfølelse blandt kvinder i alle aldre, hvor investering introduceres som et værktøj til at skabe mere økonomisk ligestilling.

Kampagnen tager udgangspunkt i kvinder fra hele verden, men har også danske medvirkende i form af bl.a. fodboldspiller Pernille Harder, sanger Freja Kirk og skuespiller Sus Wilkins.

Omdrejningspunktet er et taktfast slag på brystet, der skal vise kvindernes vej ind i mændenes verden og skabe en følelse af fællesskab. Det siger Anne Sophie Lange, der er managing director i det kreative bureau Butter Agency, der står bag kampagnen.

“Det er et meget maskulint symbol, som har referencer til hangorillaer, stammefolk, power og handlekraft. Vi er blevet inspirerede til symbolet fra filmen ‘The Wolf of Wallstreet’, og vil udbrede det som et globalt symbol på økonomisk ligestilling. Vi vil ikke bare sælge et medlemsskab til Female Invest, vi vil oplyse kvinder om, at de har muligheden for at gøre en forskel. Og at vi er nødt til at gøre en forskel, hvis vi skal ‘beat the gap’. Det er et tegn på en vigtig bevægelse,” siger Anne Sophie Lange til Bureaubiz.

Kampagnen kører på Youtube, Facebook, Instagram, Snapchat og Tiktok. PL & Partners er mediebureau på kampagnen.

Female Invest blev startet som et Facebook-fællesskab, der i 2019 blev til en virksomhed, der deler tips og værktøjer til investering mod et månedligt gebyr. I dag har Female Invest medlemmer i 55 lande. Virksomheden har en række prominente investorer i ryggen – bl.a. Mia Wagner, der er kendt som investor fra Løvens Hule. 

Se kampagnefilmen her.

Kommentarer